administrator - 2012-09-26 20:53:24

1.    Czego się możesz dowiedzieć na lekcjach przyrody? Podaj co najmniej cztery przykłady.
2.    Wymień znane Ci źródła informacji o przyrodzie.
3.    Podaj cel obserwowanej przez Ciebie fasoli.
4.    Opisz sposób w jaki rozdzielisz opiłki żelaza zmieszane np. z mąką. Dlaczego możemy je rozdzielić tą metodą?
5.    Co to jest roztwór? Wskaż w roztworze rozpuszczalnik i substancję rozpuszczaną.
6.    Wymień cech po jakich możliwa jest identyfikacja substancji.
7.    Uzasadnij stwierdzenie: „ Badając właściwości substancji za pomocą zmysłu smaku i węchu, należy postępować bardzo ostrożnie”.
8.    Podaj zastosowanie wody jako dobrego rozpuszczalnika.
9.    Rozpoznawanie mieszanin jednorodnych i niejednorodnych. Definicja mieszaniny jednorodnej i niejednorodnej.
10.    Opis metod rozdzielania substancji: sączenie, odparowanie.
11.    Opisz jedno doświadczenie, które udowadnia, że świat zbudowany jest z drobin.
12.    Przemiana fizyczna i przemiana chemiczna – definicje, rozpoznawanie przemian chemicznych i przemian fizycznych.
13.    Opisz cechy po których możesz odróżnić: miedź od żelaza, mąkę od soli.
14.    Wymień (w punktach) czynności jakie wykonasz rozdzielając mieszaninę np. wody, soli  i mąki.

www.karczmadnd.pun.pl www.managerzuzlowy2011.pun.pl www.shinobizkonohy.pun.pl www.heroes3liga.pun.pl www.vampirediaries-xaa.pun.pl