administrator - 2012-04-19 20:59:32

1.    Rozpoznawanie kontynentów i oceanów na mapie świata.
2.    Odróżnianie na mapie linii brzegowej słabo rozwiniętej od linii brzegowej urozmaiconej.
3.    Znajomość takich pojęć jak: wyspa, półwysep, zatoka, morze, cieśnina, archipelag.
4.    Wskazać na mapie południki, równoleżniki, równik, półkulę północną, półkulę południową, półkulę zachodnią, półkulę wschodnią.
5.    Na podstawie poziomic określić, czy stok jest stromy, czy łagodny.
6.    Na podstawie mapy poziomicowej określić, czy forma terenu jest wklęsła, czy wypukła,  oraz w która stronę płynie rzeka.
7.    Podać nazwę i głębokość najgłebszego rowu oceanicznego oraz określić jego położenie na mapie świata.
8.    Jak zimne prądy wpływają na  temperaturę i opady na lądzie?
9.    Jak ciepłe prądy wpływają na  temperaturę i opady na lądzie?
10.    Pojęcia: południk miejscowy, równoleżnik miejscowy, globus, siatka kartograficzna, siatka geograficzna, niziny, wyżyny, góry,  depresja, poziomice,  szelf, prąd morski, prąd morski ciepły, prąd morski zimny, wysokość względna i wysokość bezwzględna.
11.    Podaj nazwę prądu morskiego opływającego Europę. Czy jest to prąd zimny, czy ciepły?
12.    Jakimi kolorami na mapie hipsometrycznej zaznaczamy niziny, wyżyny i góry?
13.    Wyznaczanie , odczytywanie i obliczanie wysokości względnej i bezwzględnej (zaznaczyć na rysunku, odczytać z rysunku wysokość bezwzględną, obliczyć wysokość względną mając do dyspozycji rysunek taki jak ryc.54 na stronie 154)

www.potracheotomii.pun.pl www.kznunivrze.pun.pl www.studniowka2011.pun.pl www.kingsajzforum.pun.pl www.tibia13.pun.pl